جمع آوری بیش از 130 هزار سند در حوزه شهدای گیلان
کد خبر: 3959318
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

جمع آوری بیش از 130 هزار سند در حوزه شهدای گیلان

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، از جمع آوری بیش از 130 هزار سند در حوزه شهدای استان توسط بنیاد حفظ آثار خبر داد و گفت: با کمک این آثار موفق به چاپ 280 جلد کتاب، 20 مورد نمایشنامه و فیلم نامه و 65 فیلم کوتاه و نماهنگ شدیم.

سرهنگ حسین مصطفی پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه مقام معظم رهبری از دوران دفاع مقدس تعبیر به گنجینه کردند، گفت: بی تردید شهدا و جانبازان و آزادگان و رزمندگان و خانواده های معظم آنان گوهرهای گرانبهای این گنجینه هستند.

وی شهدا و ایثارگران را خالق فرهنگ، معارف و ارزش های دفاع مقدس دانست و افزود: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با معارف دفاع مقدس باید به یادگاران آن دوران مراجعه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با تاکید بر لزوم معرفی شهدا و رزمندگان به جامعه از طریق چاپ کتاب و تولید فیلم و اجرای تئاتر و...، اظهار کرد: امروز جانبازان و آزادگان و فرماندهان دوران جنگ تاریخ زنده و گویای هشت سال دفاع مقدس هستند و نباید این تاریخ را از دست بدهیم.

مصطفی پور، با بیان اینکه همه خاطرات و فداکاری ها و حماسه سازی ها و شهادت های دوران دفاع مقدس باید جمع آوری شود، اضافه کرد: وظیفه داریم نسبت به نشر جذاب و هنرمندانه معارف دفاع مقدس اقدام کنیم.

وی پیشکسوتان دفاع مقدس را تاریخ شفاهی شهدا و رزمندگان دانست و متذکر شد: با کمک پیشکسوتان جبهه و جنگ برای شهدای شاخص و فرماندهان شهید استان کتاب چاپ کردیم و تاکنون 101 جلد کتاب درباره زندگینامه و خاطرات شهدا به چاپ رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با اشاره به فرصت های از دست رفته طی سال های پس از جنگ، خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر آثار قابل توجهی را جمع آوری و تولید کردیم، اما بسیاری از والدین و همسران شهدا را از دست دادیم.

مصطفی پور، از جمع آوری بیش از 130 هزار سند در حوزه شهدای استان توسط بنیاد حفظ آثار خبر داد و گفت: با کمک این آثار موفق به چاپ 280 جلد کتاب، 20 مورد نمایشنامه و فیلم نامه و 65 فیلم کوتاه و نماهنگ شدیم.

انتهای پیام
captcha